Konečná částka:
Dohromady výrobek/výrobků v košíku
Pokračovat v nákupu Objednávka

Kromě si naši zákazníci objednali:

Chia semínka: hvězda superpotravin

Chia semínka:  hvězda superpotravin

Chia semínka: Antioxidační superpotravina

Příznivé účinky Chia semínek (šalvěje španělské) patří k výjimečným i mezi superpotravinami. Vzhledem k tomu, že jsou bez chuti, mají širokou škálu použití, dokonce ani po zpracování neztrácejí vlastnosti, které chrání zdraví. Chrání srdce a oběhový systém, zlepšují trávení, jsou skvělým detoxikantem a navíc obsahují velké množství antioxidantů, takže mají schopnosti i v boji proti rakovině.

Chia semínka - pojmenování v mayském jazyce znamená sílu- obsahují extrémně velké množství životně důležitých živin, sacharidů, vitaminů A, B1, B2, C, E a J, kyseliny listové, fosforu, hořčíku a zinku. Z dvaceti procent je to protein, obsahují více vápníku než kravské mléko, obsahem draslíku překonají banány, jsou velmi bohaté na antioxidanty, omega-3 mastné kyseliny a vlákninu. Mezi další výhody chia semínek patří, že je mohou konzumovat i diabetici a osoby, které mají alergii na lepek, vlastnosti prospěšné zdraví si uchovají i při vaření nebo pečení. Díky svému složení a blahodárným účinkům jsou chia semínka i mezi superpotravinami považována za nejzdravější výživu: jsou účinným detoxikantem, regulují hladinu cukru v krvi a hladinu cholesterolu (zvyšují dobrý a snižují množství špatného cholesterolu), ochraňují cévní systém od kornatění, a tím i srdce, díky velkému obsahu vlákniny podporují trávení a odstraňují zácpu. Jsou skvělým energetizérem, díky obsahu antioxidantů- kterých obsahují tak velké množství, že předběhly i borůvky, které jsou považovány za sklad antioxidantů - semínka chia zpomalují proces stárnutí, přispívají k vázání volných radikálů, které způsobují rakovinu, záněty a cévní onemocnění, a zabraňují vzniku šedého zákalu. O výjimečných antioxidačních vlastnostech uveřejnili mexičtí vědci studii v časopise Journal og Chromatography. Pomáhají předcházet vzniku osteoporózy, z tohoto důvodu mohou být v období menopauzy velmi užitečné. Protože mají velký obsah draslíku, konzumace chia semínek přispívá k snížení vysokého krevního tlaku. Zvláštností chia semínka je, že působením vody několikanásobně zvětší svůj objem: želé, které takto vznikne, pročistí střeva podobně jako vlákniny od toxinů a odpadních látek, a odstraní zácpu. Další výhodou je, že kromě čištění střev způsobuje pocit nasycení, čím se výrazně zvyšuje účinek diet.

Vyhledat článek: