Konečná částka:
Dohromady výrobek/výrobků v košíku
Pokračovat v nákupu Objednávka

Kromě si naši zákazníci objednali:

Quinoa: superpotravina - bomba plná živin

Quinoa: superpotravina - bomba plná živin

Sice ji Inkové označovali za Matku zrna, ale quinoa ani zdaleka není v příbuzenském vztahu s obilovinami. Tuto rostlinu, která patří do stejného rodu jako špenát a červená řepa, nemáme v oblibě kvůli zemi jejího původu, ale proto, že má mimořádně zdraví prospěšné vlastnosti a kromě jiného je i velmi chutná.

Quinoa (Chenopodium quinoa), která roste zejména v Peru a Bolívii, jiným názvem i Merlík čilský nebo indiánské pšeno, byla před tisíci lety superpotravina Inků a dokonce ji používali jako lék. Kvůli této vlastnosti se ji španělští dobyvatelé snažili vyhubit. Domorodci se však odmítali vzdát svého svatého jídla, a proto začali quinou pěstovat na tajných místech, která byla pro španěly nedostupná. Jejich odhodlání nebylo zbytečné, protože se jejich oblíbená rostlina začala znovu rozšiřovat, ale tak velmi ji chránili, že o její existenci nevěděl celý svět až do roku 1900. Pozornost moderního člověka na quinou upřímil bolivijský filozof, přesněji nejdříve pozornost jeho dvou amerických studentů, díky kterým se stala známou a populární na celém světě.

Proč je quinoa tak výjimečná?

Semínka rostliny quinoa, která jsou podobná pšeničným zrnům, v sobě ukrývají velké množství dobrých vlastností, a proto je právem zařazena mezi superpotraviny. Je bezlaktózová a bezlepková, má nízký obsah kalorií a dokonce je plnohodnotným zdrojem bílkovin. Quinoa, která se podobá na pšeno, obsahuje velké množství vlákniny, všech devět aminokyselin, které organismus nedokáže sám vyprodukovat. Kromě toho obsahuje železo, vitamin C, vitaminy skupiny B, vitamin E, hořčík, fosfor, draslík, vápník a zinek. Protože je quinoa bohatá na kvercetin s antioxidačním účinkem, který neutralizuje volné radikály, její konzumace nás ochrání před různými záněty, srdečně cévním onemocněním, snižuje riziko vzniku rakoviny a zpomaluje stárnutí. Díky množství vlákniny, nízkému obsahu kalorií a snadné stravitelnosti může být quinoa skvělým doplňkem diety - hubnutí, protože způsobuje pocit nasycení a její konzumace zabraňuje zvýšení hladiny cukru v krvi po jídle. Jelikož podporuje činnost svalů střev, můžeme ji použít proti zácpě, zabraňuje vzniku zlaté žíly a čistí střeva.

Jak používáme quinou?

Nejlepší je, pokud ji připravíme podobně jako rýži. V dvojnásobném množství vody ji vaříme 15-20 minut. Takto připravenou ji můžeme konzumovat jako přílohu nebo kaši. Quinou můžeme přimíchat i do zeleninových a ovocných salátů a mouku z quinoi můžeme použít k přípravě zákusků a palačinek. Pokud quinou uvaříme v kokosovém, rýžovém nebo mandlovém mléku získáme pokrm podobný mléčné rýži.
Protože je quinoa obalená přírodním hořkým obalem, takzvaným saponinem, který odpuzuje hmyz, před použitím je dobré ji důkladně umýt.

Zdroj:
http://www.medicalnewstoday.com/articles/274745.php
https://www.organicfacts.net/health-benefits/seed-and-nut/health-benefits-of-quinoa.html

320 Kč / kus
Balení: 200 g
doručení přímo k Vám domů do 24 hodin
30 dávka dostačující na %s den/dny
kontrolovaná, organická složka
60 denní záruka vrácení peněz

Do košíku


složky nejsou geneticky modifikovány

Vyhledat článek: